De uitdaging
Resultaten
Awards
- Gouden Lovie Awards / Cultural institutions
Ga naar de website
Met ons werken?
Concerten voor newbies
Uit onderzoek blijkt dat het niet weten wat je kunt verwachten een drempel is voor nieuw publiek om een klassiek concert te bezoeken. Het platform bereidt hen voor en maakt ze enthousiast met previews, playlists, de artiesten en... hoeveel drinkpauzes er zijn ;-).
Sound bites
Luister naar korte muziekfragmenten terwijl je door de concerten bladert en krijg een voorproefje van wat je kunt verwachten. De interactieve story cards nodigen gebruikers uit om actiever op verkenning te gaan en zich te verdiepen in de muziek, de artiesten en de creatieve visie van het orkest.
Breken met conventies
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is, net als zijn stad van herkomst, niet bang om te experimenteren en risico's te nemen om mensen met hun muziek te bereiken. De beeldtaal is vrij onconventioneel voor de traditionele wereld van orkesten en heeft als doel een maximale ervaring van verwondering uit te lokken met de vormen en afbeeldingen die gebruikt worden.
AI-beelden van verwondering
Conventionele concert uitingen worden afgewisseld met (AI-gegenereerde) beelden die de zintuigen prikkelen en de sfeer van het concert visueel ondersteunen.
Wonderlust: het verlangen om in een constante staat van verwondering te verkeren”
Filteren op stemming
In de zoekfunctie kun je heel gericht zoeken, maar je kunt er ook voor kiezen om je te laten verrassen door een concert die past bij jouw stemming. Zoek bijvoorbeeld naar vrolijke, energieke muziek of ga voor een bucketlist concert. De optie 'filter op stemming' helpt nieuw publiek om door de concertagenda te bladeren.
Het orkest
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest staat internationaal bekend om zijn creatieve lef.
Oprah Winfrey:
In deze tijd van verdeeldheid is het Rotterdams Philharmonisch Orkest een reminder dat er wél perfecte harmonie kan zijn.
Oh, can you Händel it!?
Het platform werkt perfect samen met de online en offline campagnes die in harmonie nieuw publiek naar het platform trekken, hen het merk laten ervaren en zorgen voor meer kaartverkoop.
Resultaten
De nieuwe interactieve visuele stijl, tone of voice en content wakkeren verwondering aan bij de bezoekers al ver voordat ze het concert hebben bezocht. Dit resulteert in 51% meer websiteverkeer, 46% meer bereik op sociale media (zowel betaald als organisch) en 30% meer inkomsten uit kaartverkoop. Tijdens een campagnewave is de wekelijkse omzet gemiddeld € 40.000 vergeleken met € 20.000 zonder campagne.
We hebben nu de mogelijkheid om nieuw publiek te verleiden om een concert te bezoeken. En dat zien we terug in de concertzaal. Vorig jaar was 49% van onze kaartkopers 45 of jonger!” Hiemke van den Boer, Manager Marketing & Sales Rotterdams Philharmonisch Orkest
We make waves
Meer weten over ons werk voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest? Wij werkten aan een toekomstgerichte strategie en creatieve concepten die het publiek verleiden tot bezoek. Ook en juist in een tijd dat de wereld op slot zat, was het orkest dichterbij dan ooit.