Nieuwe verhalen, Nieuwe merkfocus

Duvel Moortgat

Duvel bier

In de perceptie van veel mensen is Duvel een zwaar of heftig bier. Onterecht! Daarom wil Duvel dat mensen hun bijzondere bier beter leren kennen en laten ontdekken. Maak het merk toegankelijker en zorg ervoor dat Duvel een geliefd en breed genoten bier wordt. Hoe meer je ontdekt over Duvel, hoe meer je het waardeert.

Resultaat

IN10 ontwikkelde het concept 'Duvelse Details' dat draait om de vele kleine verhalen en details die schuilgaan achter (en in) het bier. Korte, makkelijk deelbare verhalen over de geschiedenis van het bier, de familie Moortgat, de manier van brouwen, het unieke ontwerp van het glas en de fles. Deze storytellingaanpak is doorvertaald naar merkuitingen als etiketten, verpakkingen, website, social posts, prerolls, commercials, en point-of-sale.

Awards

  • European Design Award Winner

Met ons werken?

Fullscreen image

Een stijlicoon

Eén van de allereerste mensen die ooit dit bier dronk merkte verrast op: ‘Maar dat is me een Duvel zeg!’ Soms komt de naam van een bier zo spontaan tot stand. Inmiddels is Duvel een begrip, een stijlicoon en zeker een van de meest succesvolle speciale bieren aller tijden.

Fullscreen image
Fullscreen image
Fullscreen image
Up next

Positionering van een easy luchthaven

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen