Kennisplatform van de publieke omroep
NPO
Positive change
What we did
Awards
- Winner Dutch Interactive Awards
- Winner Lovie Awards / Lifestyle
Visit the website
Met ons werken?
Introductie van Story Cards
Het platform is rondom Story Cards gebouwd. Hiermee kunnen we verhalen in kleinere, meer aantrekkelijkere stukken verdelen. Elke Story Card is een stukje infotainment, verrijkt met video’s, afbeeldingen, animaties en interactie. Op zichzelf swipeable en deelbaar, maar samen bundelen ze kennis die je normaal alleen zou opdoen na het lezen van een lange publicatie.
We geven antwoord op relevante vragen. Bijvoorbeeld; waarom heeft de mens behoefte aan aanraking?”
Alles wat je altijd al wilde weten
De NPO is de grootste aanbieder van audiovisueel informatief en educatief materiaal in Nederland. Een belangrijke kwalitatieve bron van kennis, met een schat aan relevante content die het publiek in hun zoektocht naar antwoorden op vragen nog onvoldoende weet te vinden. Met NPO Kennis ontsluiten we deze kennis op één centrale plek. De inhoud van het platform bestaat volledig uit bestaand videomateriaal van de publieke omroep. Om belangrijke zaken te verduidelijken, wordt context geboden en zijn educatieve lagen aan het bronmateriaal toegevoegd in de vorm van infographics, quizzen en polls.
Nieuwsgierigheid aanwakkeren
Het platform is ontworpen om onderwerpen te vinden die iets bij je aanwakkeren. Achtergrondinformatie bij actueel nieuws, maar ook bijzondere feiten en weetjes. Social media staat aan de basis van het platform, waardoor de verschillende kanalen naadloos op elkaar aansluiten. Kennisconsumptie komt samen met mediaconsumptie.
Inclusief en toegankelijk design
Een van onze doelen was om een platform te ontwikkelen dat door een diverse groep mensen kan worden gebruikt. We hebben de richtlijnen voor webtoegankelijkheid gevolgd om een gebruiksvriendelijk platform te creëren dat voldoet aan WCAG 2.1.
Ontworpen voor alle devices
We halen overal onze informatie vandaan, op steeds meer verschillende devices. Design is meer dan alleen het formaat aanpassen voor verschillende schermen. Mensen switchen continu tussen devices en verwachten dat content en aanbieders met hen meebewegen. De gebruikservaring moet overal kloppen, op welk scherm het ook bekeken wordt.