Innovation by design
The future is what we make of it
We leven in een waanzinnig mooie én uitdagende tijd. Bijna iedere sector en iedere (grote) organisatie is in transitie, of moet in beweging komen. Doordat de urgentie hoog is en de mogelijkheden eindeloos zijn, is het belangrijk om mensen mee te nemen in een gewenst toekomstbeeld.
What you get
Een door jouw organisatie gedragen en gevisualiseerde toekomstvisie, een strategie op drie horizons, ontwikkelthema's en de benodigde van-naar beweging. En binnen een paar maanden de eerste gevalideerde concepten en innovaties waarmee je de transitie aanslingert.
Met ons werken?
Neem contact op.Toekomstvisie
We kunnen de toekomst niet voorspellen, maar wij kunnen je wel helpen om je de gewenste toekomst voor te stellen. Ai, vergrijzing, biometrics, polarisatie, duurzaamheid... zomaar wat thema's die een kans of bedreiging kunnen vormen voor de toekomst van jouw organisatie en business model.
Onze design thinking methodes zorgen ervoor dat je in een korte tijd een gezamenlijk beeld hebt van de gewenste toekomst.
Focus on the path through the trees.” Simon Sinek
Strategie
Wanneer de richting bepaald is, is de volgende vraag: waar gaan we concreet mee aan de slag? In welke volgorde? En in welk tempo? We maken onderscheid tussen ontwikkelthema's op 3 horizons: optimaliseren, innoveren en transformeren.
Per ontwikkelthema benoemen we de van-naar beweging. Hoe komen we naar die stip op de horizon? Daarvoor maken we een roadmap met de aanpak en investeringen per thema.
Innovaties
Verandering ontstaat vooral door dingen te doen, uitdagingen behapbaar te maken en snel tot concrete oplossingen te komen. Met design sprints en value proposition sessies gaan we aan de slag met concepten, prototypes en pilots voor procesinnovaties, nieuwe diensten- en proposities.
Het resultaat is altijd zo tastbaar mogelijk, ontstaan in co-creatie met medewerkers en gevalideerd met eindgebruikers.
Service design
In alles wat we ontwikkelen, werken we vanuit de gewenste klantreis en/of medewerkersreis. In co-creatie met multi-disciplinaire teams werken we aan concepten en service blueprints, waarin we uitwerken wat er nodig is om de beste klantervaringen te realiseren. Human centered design dus, vanuit een heldere strategie.
In werksessies vragen we medewerkers te antwoorden op een Hoe kunnen we?-vraag. Die prikkelende en uitdagende vraag daagt uit om creatief en buiten de comfortzone te denken.” Karin Vink - Programmamanager toekomstvisie Thebe